امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

تایپ‌فیس اختصاصی سامسونگ



از لوازم خانگی و تلفن هوشمند گرفته تا صنایع ساخت توربین،#سامسونگ را همه می‌شناسند. برندی زاده کره جنوبی پس از جنگ جهانی که حالا به برندی چند ملیتی تبدیل شده است. سامسونگ همیشه به گفتار برند و وعده هایش در مقابل مشتریانش پایبند بوده و حالا برای اینکه در خاص و پیشرو بودنش سنگ تام بگذارد اقدام به انتشار تایپ‌فیسی جدید برای محصولات خود به نام #سامسونگ_وان کرده است.

امروزه شرکت‌های بزرگ بجای استفاده از #تایپ_فیس های استاندارد به خلق تایپ‌فیس‌های روی آورده اند تا بتواند بازتابی دقیق‌تر از شخصیت برند خود ایجاد کنند و بجای محدود شدن به استفاده از فونت‌های استاندارد موجود و یا خرید فونت، می‌خواهند از این طریق با مخاطبین خود بیشتر از قبل هماهنگ و همراه باشند و هویت مستقلی برای خود ایجاد کنند. این شخصیت خاص و مشخصه بارز است که می‌تواند هر چیزی را در یک جمع شاخص و جدا کند. (رجوع کنید به مطالب قبلی) 

سامسونگ، با اینکه از تایپ‌فیس اختصاصی خود بهره می‌برد اما این بار برای تولید ساختاری جدید از شرکت #BrodyAssociates خواسته تا با در نظر گرفتن فاکتورهای #انسان_گرایی ، #تمایز ، #یکپارچگی ، #حرفه‌ای_بودن، #خوانایی و #مقیاس_پذیری اقدام به خلق تایپ‌فیسی جدید نماید. #سامسونگ_وان محصول این سفارش است که البته یک #فونت نیست و مجموعه‌ای از 26 سیستم نوشتاری را در 400 #زبان مختلف و 25000 #نشانه شامل می‌شود.

سامسونگ داستان طراحی این تایپ‌فیس را در ویدئو زیر منتشر کرده که در آن طراح ارشد فونت #Neville_Brody فلسفه پشت #SamsungOne را بیان می‌کند.

http://www.aparat.com/v/dZh1C

#branding #typeface #typography 

#samsung

  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی