امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

چرا باید پرسونال برند (برندفردی) داشته باشیم


برند فردی

جامعه به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ طوری‌که همه‌چیز از خرید کردن گرفته تا نفوذ اجتماعی به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند. اینکه بدانید چگونه باید شنیده شوید یک مهارت ارزشمند است. چگونه می توان با تقویت تاثیرگذاری برند فردی، موفقیت شخصی و یا کسب‌و‌کار را بیشتر کرد؟

علاوه بر شخصیت، برند فردی یکی مهم‌ترین دارایی‌های یک شخص محسوب می‌شود. مهم نیست یک دانش‌آموز ۱۶ ساله باشید یا یک کارمند باتجربه‌ی ۴۰ ساله، این روزها داشتن یک شخصیت آنلاین برایتان اعتبار و هویت می‌آفریند.

  • اول از همه باید بدانید که برند به شما اعتبار می دهد و این شما هستید که اعتبار برندتان را تضمین می‌کنید. داشتن پرسونال برند بخصوص در فضای مجازی - یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جبران کمبود تجربه در حوزه کسب‌و‌کار است و باید تلاش کنید خودتان را به‌عنوان  یک رهبر سرسخت نشان دهید.
  • نکته دوم این است که ساختن یک پرسونال برند باعث به ‌وجود آمدن یک شبکه‌ی قوی خواهد شد. شما با مصاحبه کردن با یک شخص می‌توانید رابطه‌ی خوبی با او به وجود آورید و در صورت نیاز از کمک‌های او بهره‌مند شوید.
  • سومین و آخرین نکته این است که داشتن پرسونال برند برایتان امنیت شغلی همراه خواهد داشت. در دنیایی که همه‌چیز با سرعت در حال تغییر است و هیچ شغلی از امنیت کامل برخوردار نیست، داشتن یک پرسونال برند تاثیرگذار به شما اطمینان می‌دهد که شغل مورد‌علاقه‌تان همیشه در دسترس شماست. البته ضمانتی وجود ندارد که پرسونال برند تان به موفقیت برسد، اما احتمال یک درآمد موفق را برای شما افزایش می‌دهد.

ساختن  برند کار دشواری نیست. اولین چیزی که باید بدانید این است که بسیاری از امکاناتی که جوانان امروزه در اختیار دارند، راهکارهای مناسبی برای ساختن پرسونال برند هستند. در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و لینکدین فعالیت کنید و محوریت محتوای خود را موضوعاتی قرار دهید که به آن‌ها علاقه‌ دارید. برای اینکه دیگران متوجه ارزش شما شوند، باید بر یک موضوع خاص تمرکز کنید و از طریق یک روش تأثیرگذار دیگران را تحت تأثیر قرار دهید. در مرحله بعد باید با افرادی که در حال حاضر در زمینه‌ی تخصصی شما برندهای قوی دارند، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید با شما ملاقات و مصاحبه کنند.


بسیاری از افراد از راه‌اندازی پرسونال برند خودشان هراس دارند؛ زیرا فکر می‌کنند با این کار مورد انتقاد دیگران قرار می‌گیرند. به‌جای خجالت کشیدن باید با رهبران و افراد متخصص در حوزه فعالیت خودتان صحبت کنید. از آن‌ها مطالب جدید یاد بگیرید و سپس آن‌ها را با فالوئرهای خودتان به اشتراک بگذارید. درنهایت برای شروع ساخت پرسونال برند خودتان سعی کنید با نگاه کردن به محتواهای نوشتاری، صوتی و تصویری زمینه علاقه‌مندی خودتان را پیدا کنید. سپس پلتفرمی را که در آن بهترین هستید، برای ارائه محتوای خود انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزایای ساختن پرسونال برند که کمتر در مورد آن صحبت شده، این است که اهمیت عیب‌ها و نواقص شما را کمرنگ می‌کند. کارآفرینان جوان با ساختن یک پرسونال برند با ترس‌های خود روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها همچنین متوجه خواهند شد که می‌توانند در پیشرفت حوزه‌ی تخصصی خودشان سهم مهمی داشته باشند.

 با این ‌حال افراد جوان باید دو نکته مهم را در رابطه با ساختن پرسونال برند در نظر داشته باشند.

 

اول: نباید تقلبی باشند. آن‌ها باید شخصیت واقعی‌ خودشان را بپذیرند و آن را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند. همه‌ی مردم دارای استعداد هستند و می‌توانند با  کمی فکر کردن به علاقه‌مندی‌هایشان، زمینه‌ی استعداد خود‌ را پیدا کنند.

 

دوم: خود را باید در خدمت تقویت کردن شبکه‌شان قرار دهند. ساختن یک پرسونال برند به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه در کنار مردم و با کمک کردن به مردم انجام می‌شود.



منبع: INC - By Matthew Jones  

نظرات  (۱)

بسیار با محتوا و کاربدی بود . . خسته نباشید آقای ایماغیان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی