امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

چرا این روزها نباید از برندسازی شخصی غافل شد؟

Personal branding


 

امروزه نمیتوان اهمیت برند شخصی را انکار کرد. هرچه که باشد مسئولیت انتقال پیغامی که نام (و چهرهی) شما در جهان منتشر میکند، عمدتا بر عهده‌ی برند شماست. به همین دلیل ضروری است که برند شما به جای خودپسندی و بی‌میلی بر مبنای اعتبار و تعامل ساخته شود. 

در فهرست کارهای روزانه و بیپایان بسیاری از کارآفرینانِ در حال رشد، تلاش آگاهانه برای ساخت برند شخصی،از اولویت کمتری نسبت به سایر امور برخوردار است. در ذهن این افراد، برند شخصی مسئلهای است که خود به خود حل میشود. 


در فهرست کارهای روزانه و بیپایان بسیاری از کارآفرینانِ در حال رشد، تلاش آگاهانه برای ساخت برند شخصی،از اولویت کمتری نسبت به سایر امور برخوردار است. در ذهن این افراد، برند شخصی مسئلهای است که خود به خود حل میشود.

به بیان ساده، خطایی بزرگتر از این را نمیتوان مرتکب شد. به گفتهی استفانی جوآن - مربی کسبوکارهای آنلاین برای کارآفرینان نوین امروزی- «شما بایستی بدانید که هر آنچه که انجام می‌دهید، چه به طور عمد و چه غیر عمد، در تصوری که دیگران از برند شخصی شما دارند، سهیم است.»

برندسازی چه از طریق رسانههای اجتماعی، و چه از طریق بازاریابی تأثیرگذار یا هرگونه راهبرد توسعهی رسانهای، یک تلاش فعالانه است. هنوز هم متقاعد نشدهاید؟ 4 دلیل واضح زیر شما را متقاعد خواهد کرد تا بخشی از توجه و زمان خود را به برند شخصی خود معطوف کنید.

 

1. فروش یک فعالیت انسان به انسان است

در زرادخانهی یک فروشنده سلاحی قویتر از اعتماد وجود ندارد، به ویژه اگر کسبوکار شما اینترنتی است. اما یک فرد کارآفرین چطور میتواند به این اعتماد دستیابد؟ برند شخصی.

درک این نکته ضروری است که فروش یک امر انسان به انسان است. اگرچه ابزاری از قبیل IFTT، Buffer و MailChimp به مکانیزه شدن فرآیندهای مهم فروش کمک شایانی میکنند، اما شما بایستی برای برقراری ارتباط عاطفی با مردم، حقیقیترین جنبهی نفس خود را ارائه کنید.

اگر می‌خواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید چه از طریق ارتباط چشمی یا ارتباط کلامی یا صرفا ارتباط پیامی، باید پرده‌ها را به آهستگی کنار بکشید. این مسئله شاید بازدهی بازاریابی سریعی به همراه نداشته باشد اما باعث میشود تا علاوه بر خودتان دیگران نیز به ساخت برند شخصی شما کمک کنند.

 

2. شما خودتان یک رسانه‌اید.

به لطف وبلاگها، پادکستها و رسانههای اجتماعی، دیگر قرار نیست گوشه‌ای بیکار بنشینید و منتظر باشید تا دیگران از برند شما در رسانهها نام ببرند. بله! روابط عمومی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه بسیاری از شرکتها،قبل از اینکه یک سازمان پولساز باشند، یک شرکت تمام عیار رسانهای بوده‌اند.

کمی در مورد آن فکر کنید: شرکت ردبول(Redbull)  یک شرکت رسانهای است که برحسب اتفاق نوشیدنیهای انرژیزا نیز به فروش میرساند. گوپرو(GoPro)  نیز یک شرکت رسانهای است که برحسب اتفاق دوربینهای اکشن‌کم (ورزشی) نیز به فروش میرساند. چه باور کنید یا نه، حتی شرکت چارمین(Charmin) نیز به عنوان یک نیروگاه رسانهای، خیلی زود نامی برای خود دستوپا کرده است.

برندسازی قطعا در سطح کلان موثر واقع میشود، اما در سطح خرد نیز کارساز خواهد بود. برند شخصی شما اهمیت دارد. برای تقویت باید این نکته را درک کنید که تنها شما -و نه گروه کارآموزانی که اخیرا استخدام کردهاید- بایستی به عنوان یک عضو رسانهای فعال، ارزشی برای خود ایجاد کنید تا مردم نام شما را به خاطر بسپارند.

 

3. آنقدر سرو صداهای زیادی وجود دارد که نمیتوان محافظهکار باقی ماند.

به لطف حجم گستردهی محتوای اینترنتی، احتمال آن وجود دارد که به راحتی در این سروصداها گم شوید. به همین دلیل باید تأثیر اولیه خوبی از خود به جای بگذارید، حال چه تلاش کنیدتا کاربران اینستاگرام به راحتی از محتوای شما عبور نکنند و چه بخواهید یک الگوریتم جستوجو را متقاعد سازید که شما منبعی با ارزش منحصربهفردی ارائه میکنید.

 

4. شما همیشه در حال برندسازی خود هستید.

مهمترین نکته این است که امروزه دیگر هیچ راهی جز برند شخصی برای شما باقی نمانده است. --جهان بیش از حد به هم متصل شده که دیگر نمی‌توان حتی با رفتارهای عادی و روزمره پیامی به دیگران منتقل نکرد.--

اگر تصمیم دارید تا در بهبود صنعت خودتان مشارکت فعالانه نداشته باشید، مردم متوجه این مسئله خواهند شد و احتمالا نظرات حرفهای آنها در مورد شما به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود. اگر نتوانید برند شخصی خود را کنترل کنید، تصویر شما در ذهن آنها متزلزل خواهد بود.

روی برند خود سرمایه‌‌گذاری کنید. بدین طریق ن تنها روی خودتان سرمایهگذاری میکنید، بلکه روی افرادی که رهبری می‌کنید و سازمانی که نمایندهی آن هستید نیز سرمایهگذاری کردهاید.



منبع: Entrepreneur

  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی