امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

4 نکته ساده برای یافتن صدای برندتان

4 نکته ساده برای یافتن  صدای برند - baninik.net - amirhussein imaghian.jpg


امیر حسین ایماغیان: اهمیت صدای برند در سالهای اخیر بیشتر از قبل شده است. شرکت‌های بزرگ و کوچک همواره در تلاش برای یافتن  صدای مناسب برند خود در شبکه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی محتوایی، آگهی های تبلیغاتی، مصاحبه‌های مطبوعات و حتی در روابط شخصی خود هستند. هر عاملی که بر یکپارچگی لحن و صدای برند تاثیر منفی بگذارد، می تواند مشکل ساز باشد. این عامل می‌تواند یک فیلم لو رفته از مجادله و بحث مدیر عامل با کارمند، کامنت‌های متعصبانه سخنگوی شرکت در فضای مجازی و یا هر چیزی که بتواند بر شهرت و خوشنامی شما در بین مردم جامعه تاثیر منفی بگذارد.

 

1. یافتن صدای برند مناسب تا چه حد اهمیت دارد؟

هر برند باید صدا و لحن مناسب و درستی برای خود پیدا کند. به عنوان مثال شرکت‌های تولید کننده نوشیدنی و آبمیوه می‌توانند از محتوایی با لحن بامزه و خنده دار برای تبلیغات و اشتراک در شبکه های اجتماعی استفاده کنند، اما شرکت‌های امنیتی و حفاظتی برای استفاده از چنین لحن و تبلیغاتی با انتقادهای شدیدی مواجه خواهند شد، زیرا دزدیده شدن کارت شناسایی برای هیچکس اتفاق خنده دار و با مزه‌ای نیست. بعضی شرکتها با مهارت خاصی از موضوعات روز و وقایع جاری در شبکه اجتماعی و محتوای تبلیغات خود استفاده می‌کنند - مثلا #دنون یا #سان_استار - اما شرکت‌هایی که سهم اندکی از بازار را در اختیار دارند باید از هر چیزی که باعث کاهش مشتریانشان می شود، اجتناب کنند. برای شرکتهای کوچک جلب رضایت تمامی مشتریان شاید امری غیرممکن به نظر آید، اما قطعا شدنی است.

 

2. چطور میتوان صدای مناسب برای برند مشخص کرد؟

بهترین روش برای تعیین اینکه چه چیزی به نفع شماست، شناخت درست مخاطب است. درست است که استفاده از شوخی و طنز در بسیاری از مواقع موثر و تا حدی قابل قبول است، اما اگر مشتریان از شما انتظار داشته باشند که ارتباطات خود روراست و عمیق باشید، استفاده از لحنی طنز می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر آنها بگذارد. اگر مخاطبان مورد نظر شما اکثرا از نسل امروزی باشند، پرداختن به موضوعات داغ در شبکه‌های اجتماعی، الگوهای رفتاری و کنش فرهنگی اجتماعی می‌بایست بخشی از استراتژی شما باشد. اما اگر مخاطب مورد نظرتان مدیران ارشد شرکت‌‌های بزرگ و ثروتمند باشند که قصد سرمایه گذاری دارد، شاید لازم باشد از رویکردی صریحتر و سودآورتر در پیام‌های ارتباطی خود استفاده کنید. بطور کلی یافتن لحن و صدایی مناسب برای شرکتهایی که مخاطبان گسترده‌ای دارند، سخت‌ترین کار ممکن است. در این مورد، امتحان کردن استراتژی‌های ارتباطی مختلف شاید بهترین روش برای یافتن صدای برند در بلند مدت باشد.

 

3. چطور می‌توانید تمام ارتباطاتتان را بر برندتان معطوف کنید؟

در کسب‌وکارهای کوچک، معرفی همه محصولات بر مبنای برند خیلی ساده تر است، چون بخش بازاریابی آنها اغلب کوچک بوده و یا حتی فقط یک نفر باشد. اما نکته مهم این است که بدانید همه چیزها با هم ارتباط دارند. اگر تمرکز کمپین تبلیغاتی‌تان بر دانش و تخصص کارکنان است، پست‌های وبلاگ شرکت – دقت داشته باشد که وبلاگ یک شرکت با وب سایت آن تفاوت های بسیاری دارد- بسیار مفید‌تر از تصویرسازی‌های طنز و جملات بازمزه در مورد فعالیت تخصصی شما، برای مشتریان است. استفاده محتوای متنوع و خوب و میتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند، درعین حال مشتریان باید از محتوای بکار رفته در وب سایت، وبلاگ، کامنت کاربران، شبکه اجتماعی و تبلیغات یک لحن و صدا را دریافت کنند.

 

4.برای داشتن صدایی متمایز چکار باید کرد؟

امروزه با وجود روش‌های ارتباطی مختلف و شرکتهای بیشماری که برای جلب نظر مشتریان با یکدیگر رقابت میکنند، یافتن راهی برای ایجاد تمایز در خیل عظیم رقبا، کار دشواری است. بهترین راه برای متمایز بودن از نظر مشتریان، داشتن صداقت و صحبت به زبان خود آنهاست. باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید و بدانید چه خواسته‌هایی دارند و صادقانه در رابطه با این خواسته ها صحبت کنید. آنها ارزش اینکار شما را می فهمند، و شما پاداش این کار را دریافت خواهید کرد.


منبع: entrepreneur - salesforce



  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی