امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

10 نکته کلیدی برای بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی

توانمندسازی محتوا و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با روشی جذاب و جالب مخاطبین خود را بطور چشمگیری افزایش و پایگاهی در میان مشتریان خود بدست آورید. اما باید در نظر داشت که شروع این کار بدون بینش و تجربه، شما را با چالشی بزرگ روبرو خواهد کرد.

پس لازم است که اصول بازاریابی شبکه‌های ‌اجتماعی را درک کنید. از افزایش کیفیت تا افزایش نقاط ورودی آنلاین، پایبندی به نکات کلیدی ذیل کمکتان خواهد کرد که پایه محکمی در رسانه‌های دیجیتالی این روزها بنا کنید تا در خدمت شما، مشتریان شما، برند شما و شاید مهمتر از همه درآمد سالیانه شما باشد.


1.	گوش کنید، گوش کنید و حالا گوش کنید....

1.        گوش کنید، گوش کنید و حالا گوش کنید....

موفقیت در عرصه رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیازمند آنست که کمتر حرف زده و بیشتر بشنوید. محتوای منتشر شده توسط مشتریان هدف خود را مورد مطالعه قرار دهید و در بحث‌هایشان شرکت کنید تا در نهایت درک کنید چه چیزهایی برای آنها اهمیت دارند. پس از آن است که می‌توانید محتوایی خلق کرده و گفتمانی ایجاد کنید که به زندگی مشتریان شما ارزش‌های واقعی اضافه کنند ، نه شاخ و برگ بی مصرف.


2.	همه کاره و هیچ کاره !

2.        همه کاره و هیچ کاره !

متخصص بودن در یک زمینه خاص بهتر از همه کاره بودن و هیچ کاره بودن است. یک راهبرد متمرکز بازاریابی محتوا و رسانه که هدف آن ساخت یک برند قوی و پایگاه سازی در بین مخاطبی خاص و دقیق باشد به مراتب بهتر از راهبرد وسیعی است که در تلاش برای جذب تمام طیف مخاطب است.


3.	فتح قله کیفیت

3.        فتح قله کیفیت

 داشتن  1000 فالوور که محتوای شما را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند و درباره آن با دیگران خود صحبت می‌کنند، خیلی بهتر از این است که 10.000 فالوورداشته باشید که پس از اولین دیدار با شما ناپدید میشوند.

4.	گر صبر کنی ....

 

4.        گر صبر کنی ....

کسب موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعیره صدساله است که هیچ جور یک شبه طی نخواهد شد. شاید بتوان در کوتاه مدت موفقیت های بزرگی کسب کرد اما با احتمال 100 درصد نیازمند تعهد به خط سیر بلند مدتی خواهید شد که همان موفقیت اول را کسب کنید.


 

5.      من، تو، ما، شما.... و ایشان


5.        من، تو، ما، شما.... و ایشان

اگر محتوای خارق العاده ای برای ایجاد ارتباط با مخاطبی که بدنبال محتوای با کیفیت هستند، تولید کنید؛ آنها نیز این محتوا را با مخاطبین خود در توییتر، فیسبوک، لینکدین، وبلاگ  و ...  به اشتراک می‌گذارند.

این اشتراک گذاری مجدد و بحث درباره محتوای شما، درگاهی جدید برای موتورهای جستجو باز می‌کند تا دسترسی شان به کلمات کلیدی مرتبط با شما بیشتر باشد. این درگاه های ورودی ممکن است تا صدها یا هزاران روش بالقوه دیگر جهت جستجوهای افراد افزایش پیدا کنند.


5.	من، تو، ما، شما.... و ایشان 


6.     آدم معروف‌هایی که دوست شما هستند

کمی وقت بگذارید و با آدم های معروف‌ها ( پرمخاطب‌ها یا به قول معروف اینستاگرمرها) در هر شبکه اجتماعی که ممکن است به محصولات، خدمات و برند شما علاقمند باشند و یا محتوای تولیدی‌شان به اهداف و هویت برندتان نزدیکتر است، را بیابید و با آنها ارتباط درستی! برقرار کنید. (یادتان باشد که ارتباط‌ها فقط با پول ایجاد نمی‌شود.)

اگر بعنوان یک منبع مقتدر و جالب از اطلاعات مفید بر روی رادار آنها باشید، آنها ممکن است محتوای شما را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند که این فالوئرها نیز میتوانند شما و تجارت شما را پیش روی طیف وسیعی از مخاطبین قرار دهند.


7.      ارزش آفرینی کنید. . . 


7.      ارزش آفرینی کنید. . .

اگر شما همه توان خود را صرف ارائه محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی کنید، دیگر کسی به شما گوش نخواهند کرد. بایستی به ارتباطات خود چاشنی ارزش اضافه کنید. تمرکز خود بر مکالمات مستقیم را کاهش دهید و توان خود را بر ایجاد محتوای جذاب و باکیفیت  قرارداده و روابط‌تان را اینفلونسرهاگسترش دهید. به وقتش این آدم‌ها به کاتالیزورهایی قدرتمند برای بازاریابی شفاهی شما تبدیل خواهند شد.


8.     ممنونم از اینکه با ما هستی.

 

8.     ممنونم از اینکه با ما هستی.

همانطور که نباید افرادی که مستقیما برای ارتباط رو دررو با شما تلاش می‌کنند، افراد آنلاین را نیز نادیده بگیرید. ایجاد ارتباطات یکی از مهمترین مباحث در کسب موفقیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، پس همیشه قدردان افرادی باشید که برای ارتباط با شما تلاش می‌کنند.

 

9.      کی حاضره؛ کی غایب!!


9.      کی حاضره؛ کی غایب!!

همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید و سعی کنید پس از انتشار محتوای جدید غیبت کبری نداشته باشید. در دنیای امروز دیجیتالی باید بطور مستمر در حال تولید محتوا باشید، در مکالمات شرکت کنید و با مخاطبان در ارتباط باشید.

به این فکر کنید که اکثر از فالوئرهایتان بی وفا هستند و اگر شما برای هفته‌ها یا ماه‌ها ناپدید شوید، بدون معطلی جایگزینی برای شما پیدا خواهند کرد.

 

10.     از این دست بده و از اون دست بگیر


10.     از این دست بده و از اون دست بگیر

شما نمی‌توانید توقع داشته باشید مخاطبانتان محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و راجع به آن صحبت کنند در صورتیکه شما تلاشی برای این کار را نمی‌کنید. بنابراین بخشی از زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید را بایستی به اشتراک و صحبت درباره محتوای منتشر شده دیگران اختصاص دهید.

  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی