امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

هویت بصری جدید Audi

audi corporate design


هویت بصری یکی از فاکتورهای مهم برندسازی است. ارائه مفهوم یکپارچه از طریق ارتباط تصویری رویکردی است که به عنوان ویترین برندها در اولین برخورد با مخاطبان نقش بسزایی به ماندگاری در اذهان دارد. اما چرا برندها در گذر زمان به طراحی مجدد یا تغییر در هویت بصری شان روی می‌آورند؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که بزرگترین برندها اقدام به ایجاد تغییرات در هویت بصری شان می کنند این است که پویایی خود را حفظ کرده و با نگاهی به تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبانشان و با استفاده از تجربه های مشتریان، خود را منطبق بر خواسته های جامعه رو به رشد امروزی کنند. 

آئودی Audi که همه ما آن را به ساخت اتومبیل‌های اسپرت و خاص می شناسیم به تازگی و به کمک سه آژانس تبلیغاتی مطرح آلمانی به نام های تیم کِی‌ام اس (KMS Team)، بلک‌اسپیس (Blackspace) و استریک پانت (Strichpunkt) بخشهای مختلف هویت بصری‌اش را با همکاری یکدیگر تکمیل و قوانین جدیدی برای آن تدوین نمودند. تمرکز این طراحی بر روی توسعه و آماده‌سازی یک راهنمای (Guideline) جامع برای استفاده در تمامی مدیاها،رسانه‌ها و یا حتی وبسایت و اپلیکیشن آنها در تبلت، موبایل و ساعت‌های هوشمند بوده است.


نتیجه‌ی کار، پی ریزی اصول طراحی جدیدی از جمله مکان قرارگیری لوگوی جدید، هم‌ترازی رنگ‌های برند، نوع تایپوگرافی‌ها، تایپ فیس جدید و طراحی دیگر عناصر تبلیغاتی مانند چگونگی پایان یافتن تبلیغات برای استفاده در رسانه های تصویری (مانند یوتیوب)  و بسیاری از جزییات دیگر بود. در ادامه می‌توانید نتیجه این پروژه را در قالب یک ویدئوی تبلیغاتی تماشا کنید


منبع :designmadeingermany


نظرات کابران و مشتریان چگونه به توسعه کسب‌وکار کمک می‌کند


تجربیات مشتریان، بررسی و نوشتن نظر، اعتبار خوبی به محصولات یا خدمات شما می‌ببخشد. زمانیکه بازدیدکننده به وب سایت شما مراجعه می کنند و شاهد مصرف کنندگان حقیقی محصولات شما خواهد بود و نظرات مصرف کنندگان را مطالعه می کنند. بدین ترتیب تمایل بیشتری برای خرید محصولات شما خواهند داشت. قطعا شما در تجربیات خرید خود، قبل از اینکه اقدام به خرید کنید به صفحه محصول در دیجیکالا مراجعه نظرات کابران یا خریداران خوانده‎اید. 

اما در محله نخست چطور باید نظرات خوب بازدیدکنندگان را جمع آوری کرد؟ چطور می‌توان از نظرات برای رشد و گسترش حرفه خود استفاده کرد؟ استراتژی‌های بسیاری برای این کار وجود دارد.


از بلاگرها (وبلاگ نویس‌ها) بخواهید محصولات شما را نقد و بررسی کنند!

یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل به بک‌لینک [Backlink] مربوط می شود. استراتژی لینک سازی باید شامل ایجاد ارتباط مستقیم با بلاگرها برای نوشتن نقد و بررسی باشد.

می توانید از سایت های پرمخاطبی که شامل نقد و بررسی کاربران است مانند دیجیکالا، آکا ایران، نی‌نی سایت و...  و یا فروم‌های تخصصی استفاده کنید. یکی دیگر از روش های خوب - بخصوص در شروع کسب‌وکار تازه – این است که با بلاگرهایی که تازه‌کار هستند و یا هنوز خیلی معروف نشده‌اند همکاری کنید. جستجوی عبارت محصول یا خدمات شما در گوگل، می تواند نظرات بلاگرها را نشان داده و اگر از گام‌های کوچک و هدفمند شروع کنید می‌توانید شانس دیده شدن نظرات مرتبط با محصولات را از طریق بلاگرها بالا ببرید.

وقتی بلاگرها محصولات یا خدمات شما را نقد و بررسی می‌کنند، آدرس سایت شما را کلمات درون متن لینک خواهند کرد. ببینید آیا ازکلمات خاصی برای لینک استفاده می‌کنند؟ می‌توانید با ایجاد تنوع و تغییر در این کلمات که برای توضیح محصولات یا خدمات استفاده می‌شود، دایره بازدیده کنندگان وب سایت خود را بیشتر کنید. (نه اینکه تنها از یک لغت برای جستجوی سایت استفاده کنید)

یکی دیگر از راه های تشویق بلاگرها یا کارآفرینان برای نوشتن نقد و بررسی محصولات شما، ایجاد برنامه‌های وابسته سازی است. برای شروع کافی است برای بالابردن تعداد نقد و بررسی‌ها و بالابردن بازدید وب‌سایت، برای بلاگرها انگیزه‌های مالی ایجاد کنید تا آنها به نوشتن نقد و بررسی‌ وابستگی پیدا کنند. به عنوان مثال می‌توان در ازای نوشتن نقد وبررسی درصدی از فروش محصولات را در نظر گرفت. 


بهترین مشتریان تان را برای نوشتن نقد و بررسی تشویق کنید. 

هنگامیکه به دنبال افزایش نقد و بررسی‌ها از محصولات یا خدمات و در سایت خود هستید، فراموش نکنید که از مشتریان خود کمک بخواهید. بطور مستقیم از مشتریان خود بخواهید نظرشان را نسبت به محصول و یا خدمت ارایه شده در سایت شما بنویسند. 

بسیاری از کسب‌وکارها، پیشنهادات و انتقادات و همچنین رضایت نامه‌های مشتریانشان را بر روی صفحه اصلی سایت خود قرار می‌دهند تا با این کار بتوانند نظر کابران را جلب کنند. بعنوان مثال، درج گزینه "دریافت انتقادات و پیشنهادات" بر روی وب سایت و یا استفاده از نرم افزارهای ارتباط با مشتری می تواند کمک بسیار خوبی برای دریافت اطلاعات و نظرات مشتریان از خدمت یا محصول ارایه شده شما باشد. 

باید بدانید اگر محصول‌تان در سایت‌هایی به غیر از سایت خودتان قرار داشته باشد، ممکن است نتوانید مشتریان خود را بطور دقیق شناسایی و با آنها ارتباط مستقیم برقرار کنید. متاسفانه بسیاری از سایت فروش آنلاین مانند آمازون اطلاعات مشتریان را در اختیار شرکت ها قرار نمی‌دهد و امکان درج نقد و بررسی فقط به بازدیدکنندگانی یا اعضایی فعال است که خریدار محصول باشند.


مخاطبان را تشویق به نقد و بررسی کنید. 

اگر محصول تان را بر روی وب سایت‌های مانند دیجی‌کالا یا بامیلو برای فروش قرار داده اید، "تشویق" گزینه مناسبی نخواهد بود. راه های بهتری برای تشویق مشتریان وجود دارد تا آنها را "تشویق" به نوشتن نقد و بررسی کنید. مواردی چون ارائه بن خرید، تخفیف در خرید بعدی و ... برای ارایه نظرات مشتریان. 

من تاکنون نمونه موفق ایرانی این راهکار را ندیده‌ام اما شرکت آدیگوتیز (Adagio Teas) توانسته با راهکاری جالب برای دریافت نظرات مشتریان محصولات خود را به فروش برساند. مشتریان با دریافت 100 امتیاز در ازای نوشتن نظرات خود، مبلغ 10 دلار برای خرید بعدی به عنوان جایزه دریافت می‌کردند. 

بسیاری از شرکت ها دریافت نظرات مشتریان را مناسب ندانسته و آن را مغایر با فروش خود می دانند. اما برای شرکت هایی آدیگوتیز موثر واقع شده است. دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات می تواند بعنوان استراتژی موثری در فروش محصولات مورد استفاده قرار گیرد. 


مشتریان را در سایت خود برجسته کنید.

از نظرات کابران بازخورد بگیرید و با نام آنها در سایت نقل قول کنید. یکی از دلایل مهم بودن این تکنیک، ایجاد انگیزه برای شاخص شدن آنها در وب سایت شما و ایجاد لینک‌بک به وب سایت آنها و بالعکس است.

مشتریانتان از اقشار مختلف جامعه هستند. این روش ممکن است برای همه آنها مناسب نباشد. باید به این نکته توجه کرد که آیا مشتریان شما دوست دارند درکانون توجه قرار بگیرند؟ اگر خدمات شما به جامعه‌ای از کارآفرینان، بازاریابان ویا حتی موزیسین‌ها است، این روش فرصت خوبی برای دیده شدنشان فراهم می کند و کمک می کند تا در میان هم صنفانشان در سایت برجسته شوند. اگر آنها برای مدتی از محصول یا خدمات شما استفاده کرده‌اند و این را می دانید که این تجربه برایشان ارزشمند بوده پس چرا از آنها نخواهیم تا نقد و بررسی خود را بنویسند و نظرات را برجسته کنیم. 

باز هم نمونه ای از وب سایت های ایرانی نمی شناسم اما سایت DistroKid یکی از شرکت‌هایی است که از تاثیرات نقد، بررسی و تجربه کابری مشتریانش بوسیله این روش بهره بسیار بالایی برده است. اگر سایت این شرکت را ببینید، متوجه خواهید شده که که هیچ منویی در کار نیست. تنها کاری که شما در این سایت می توانید انجام دهید ثبت نام یا ورود به محیط کابری است. اما با رفتن به پایین صفحه با نقطه نظرات و جملاتی از موزیسن‌هایی برجسته و مطرحی مواجه می‌شوید که از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند. کدام موزیسین را سراغ دارید تا نخواهد در این سایت برجسته باشد.


وب سایت خود را بهینه کنید. 

سایت خود بازبینی و موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا بازدیدکنندگان به راحتی می توانند نظرات خود را ثبت کنند؟ آیا از آنها خواسته می شود که نظراتشان را بنویسند؟
  • آیا بازدیدکنندگان می توانند نظرات سایرین را نسبت به محصول یا خدمت ارائه شده در سایت مطالعه کنند؟ آیا از امکان ثبت نظرات خود آگاهند؟
  • آیا وب سایت شما برای کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند بهینه شده است؟ آیا درج نظرات با موبایل یا تبلت ساده است؟
  • آیا در کنار نظرات مثبت، نظرات منفی و یا انتقادات کاربران را منتشر می کنید؟ دادن اطمینان با کاربران برای ثبت همه نوع انتقادات و پیشنهاد می تواند در جلب اعتماد مشتریان موثر واقع شود. 

یکی از نمونه های بسیار خوب در جذابیت و اعتمادسازی، Nite Watches است. با مراجعه به سایت و مشاهده محصولات، می‌توانید در انتهای صفحه تمامی دیدگاه ها و نظرات کاربران و خریداران آن محصول را مشاهده نمایید. همچنین یک لینک مشخص و به راحتی دیده می‌شود برای ارسال نظرات در بالای صفحه محصول وجود دارد تا کاربران بتوانند نظات خود را ارسال و نظرات دیگران را مشاهده کنند.

برای چگونگی دریافت نظرات کابرانتان خلاقانه فکر کنید. همچنین می‌توانید از سایر فروشگاه های اینترنتی بازدید کنید و راهکارهای آن‌ها را برای ثبت نظرات بررسی کنید.

به یاد داشته باشد دریافت نظر کاربران چندان هم کار آسانی نیست اما قطعا ارزشش را دارد.


کلام آخر:

دریافت نظرات و دیدگاه ها می تواند تاثیر بسیار مثبتی ایجاد کند. بسیاری از کار آفرینان و شرکت‌ها اطلاعی از نحوه دریافت دیدگاه ها در وب سایت خود ندارند و نمی دانند چگونه و از کجا شروع کنند و به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها در وب سایت خود چنین امکانی را در سایت خود ندارند. 

پس با پرسش از کاربران شروع کنید، استراتژی فروش در سایت‌تان زمانی بهینه خواهد که روشی متفاوت را آغاز کنید. 


منبع: Entrepreneur




چرا باید پرسونال برند (برندفردی) داشته باشیم


برند فردی

جامعه به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ طوری‌که همه‌چیز از خرید کردن گرفته تا نفوذ اجتماعی به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند. اینکه بدانید چگونه باید شنیده شوید یک مهارت ارزشمند است. چگونه می توان با تقویت تاثیرگذاری برند فردی، موفقیت شخصی و یا کسب‌و‌کار را بیشتر کرد؟

علاوه بر شخصیت، برند فردی یکی مهم‌ترین دارایی‌های یک شخص محسوب می‌شود. مهم نیست یک دانش‌آموز ۱۶ ساله باشید یا یک کارمند باتجربه‌ی ۴۰ ساله، این روزها داشتن یک شخصیت آنلاین برایتان اعتبار و هویت می‌آفریند.

  • اول از همه باید بدانید که برند به شما اعتبار می دهد و این شما هستید که اعتبار برندتان را تضمین می‌کنید. داشتن پرسونال برند بخصوص در فضای مجازی - یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جبران کمبود تجربه در حوزه کسب‌و‌کار است و باید تلاش کنید خودتان را به‌عنوان  یک رهبر سرسخت نشان دهید.
  • نکته دوم این است که ساختن یک پرسونال برند باعث به ‌وجود آمدن یک شبکه‌ی قوی خواهد شد. شما با مصاحبه کردن با یک شخص می‌توانید رابطه‌ی خوبی با او به وجود آورید و در صورت نیاز از کمک‌های او بهره‌مند شوید.
  • سومین و آخرین نکته این است که داشتن پرسونال برند برایتان امنیت شغلی همراه خواهد داشت. در دنیایی که همه‌چیز با سرعت در حال تغییر است و هیچ شغلی از امنیت کامل برخوردار نیست، داشتن یک پرسونال برند تاثیرگذار به شما اطمینان می‌دهد که شغل مورد‌علاقه‌تان همیشه در دسترس شماست. البته ضمانتی وجود ندارد که پرسونال برند تان به موفقیت برسد، اما احتمال یک درآمد موفق را برای شما افزایش می‌دهد.

ساختن  برند کار دشواری نیست. اولین چیزی که باید بدانید این است که بسیاری از امکاناتی که جوانان امروزه در اختیار دارند، راهکارهای مناسبی برای ساختن پرسونال برند هستند. در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و لینکدین فعالیت کنید و محوریت محتوای خود را موضوعاتی قرار دهید که به آن‌ها علاقه‌ دارید. برای اینکه دیگران متوجه ارزش شما شوند، باید بر یک موضوع خاص تمرکز کنید و از طریق یک روش تأثیرگذار دیگران را تحت تأثیر قرار دهید. در مرحله بعد باید با افرادی که در حال حاضر در زمینه‌ی تخصصی شما برندهای قوی دارند، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید با شما ملاقات و مصاحبه کنند.


بسیاری از افراد از راه‌اندازی پرسونال برند خودشان هراس دارند؛ زیرا فکر می‌کنند با این کار مورد انتقاد دیگران قرار می‌گیرند. به‌جای خجالت کشیدن باید با رهبران و افراد متخصص در حوزه فعالیت خودتان صحبت کنید. از آن‌ها مطالب جدید یاد بگیرید و سپس آن‌ها را با فالوئرهای خودتان به اشتراک بگذارید. درنهایت برای شروع ساخت پرسونال برند خودتان سعی کنید با نگاه کردن به محتواهای نوشتاری، صوتی و تصویری زمینه علاقه‌مندی خودتان را پیدا کنید. سپس پلتفرمی را که در آن بهترین هستید، برای ارائه محتوای خود انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزایای ساختن پرسونال برند که کمتر در مورد آن صحبت شده، این است که اهمیت عیب‌ها و نواقص شما را کمرنگ می‌کند. کارآفرینان جوان با ساختن یک پرسونال برند با ترس‌های خود روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها همچنین متوجه خواهند شد که می‌توانند در پیشرفت حوزه‌ی تخصصی خودشان سهم مهمی داشته باشند.

 با این ‌حال افراد جوان باید دو نکته مهم را در رابطه با ساختن پرسونال برند در نظر داشته باشند.

 

اول: نباید تقلبی باشند. آن‌ها باید شخصیت واقعی‌ خودشان را بپذیرند و آن را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند. همه‌ی مردم دارای استعداد هستند و می‌توانند با  کمی فکر کردن به علاقه‌مندی‌هایشان، زمینه‌ی استعداد خود‌ را پیدا کنند.

 

دوم: خود را باید در خدمت تقویت کردن شبکه‌شان قرار دهند. ساختن یک پرسونال برند به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه در کنار مردم و با کمک کردن به مردم انجام می‌شود.



منبع: INC - By Matthew Jones  


باید به این نکته توجه داشت که بالا بودن تعداد دنبال ‌کننده‌های صفحات مجازی (فالوور) موفقیت و پس از آن سوددهی برندتان را در دنیای دیجیتال - بخصوص در شبکه های اجتماعی تضمین نخواهد کرد. رسیدن به سود حداکثری نیازمند رعایت نکاتی است که هوشمندانه و  بعضا ساده است.

یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی کسب ‌و ‌کار این است که بتوانیم با محصولاتی که ارایه می‌دهیم  اولا به سوددهی برسیم و ثانیا زندگی را برای دیگران آسان‌تر کنیم. این روزها اکثر #کارآفرینان تلاش می‌کنند تا قبل از راه‌اندازی کسب و کار از خود #برندشخصی بسازند تا در شبکه های اجتماعی تبدیل به #اینفلوئنسر (1) شوند. درست است دنیای دیجیتال اینفلوئنسر را تبدیل به یک سمت شغلی کرده‌ است و مردم نیز این شغل را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند اما دنیای دیجیتال فرآیند افزایش دنبال ‌کننده‌ها که  میبایست به‌طور طبیعی انجام شود را با یکسری قوانین ترکیب کرده‌است تا ما بتوانیم بیشتر دیده شویم.

برای موفقیت باید تلاش کنیم که در کنار این زرق‌و‌برق‌ها و زمانی که تعداد دنبال‌ کننده‌هایمان بالا رفت یک شرکت سودآور بنیان‌گذاری کنیم و از این راه درآمد کسب کنیم. راه‌های متفاوت زیادی برای کسب وجود دارد، فقط کافی است به دنبال‌ کننده‌هایمان بها دهید تا آن‌ها نیز حاضر شوند برای شما و برندمان پول خرج کنند. 


 کافی کمی جسورانه عمل کنیم و نکات زیر را هوشمندانه به کار ببریم تا موفقیت کسب و کارمان را بیشتر کنیم.


۱-کمی خودسرانه عمل کنید

۲- آموزش دهید

۳- تمام قوانین را بشکنید

۴- هیچ  ترسی نداشته باشید

۵- درآمد کسب کنید

۶- پلتفرم یا محیط اجرایی خودتان را داشته باشید

 

 

۱-کمی خودسرانه عمل کنید

بعضی افراد نمی‌توانند دست از توییت کردن بردارند و در همه حال مشغول ساخت ویدئو هستند. این افراد طرفداران زیادی دارند و مردم به هر چیزی که می‌گویند گوش می‌دهند، حتی اگر مطالب گفته شده را دوست نداشته باشند بازهم در نقش شنونده عمل می‌کنند. این افراد دیگران را به درگیری و بحث دعوت می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که همه آن‌ها را دوست دارند یا نه.

 

۲- آموزش دهید

بهترین راه برای بالا بردن خودتان این است که افرادی که در کنارتان هستند را نیز بالا ببرید. هر چیزی که می‌دانید، تمام رازها و تجربیات خود را به دیگران نیز آموزش دهید. مردم را با کاری که انجام می‌دهید آشنا کنید و تمام مراحل انجام کار را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. شکست‌هایتان را نیز مانند پیروزی‌هایتان اعلام کنید و به یاد داشته باشید که هیچ‌کس به یک فرد متخصص که سکوت کرده است گوش نمی‌دهد بنابراین تمام درس‌هایی که در زندگی یاد گرفته‌اید را به‌عنوان نصیحت در اختیار دیگران قرار دهید.

 

۳- تمام قوانین را بشکنید

افرادی که سازنده هستند موانع را کنار گذاشته و از این طریق به شنوندگان کمک می‌کنند تا زمان‌شان را برای پیروی کردن از قوانین هدر ندهند، بنابراین فرصت این را ندارند که ببینند آیا کاری که انجام می‌دهند از راه مناسب انجام می‌شود یا خیر. یکی از بدترین کارهایی که در راستای محبوب کردن برند خود هرگز نباید انجام دهید این است که به لیست قوانین دیگران نگاه کرده و از آن‌ها تقلب کنید. همان‌طور که هیچ دو انسانی شبیه به هم نیستند، دو شرکت نیز نباید باهم یکسان باشند، بنابراین اهداف و وظایف خود را مشخص کرده و قوانین خود را در راه رسیدن به آن‌ها اجرا کنید.

 

۴- هیچ  ترسی نداشته باشید

گاهی اوقات مردم دانش خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند زیرا می‌ترسند که با انجام این کار یک فرد متکبر به نظر برسند، اما اگر شما در مورد تجربیات خود صحبت نکنید مطمئنا شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد و مردم به سمت او جذب خواهند شد. نترسید از اینکه اشتباه کنید و به جای پنهان شدن، در انظار عمومی ظاهر شوید.

 

۵- درآمد کسب کنید

اگر تعداد زیاد دنبال‌ کنندگان برابر با درآمد بالا بود مطمئنا اغلب افراد میلیونر می‌شدند. اما قانون ۲۰/۸۰ در این حوزه کسب‌و‌کار نیز حکم‌فرما بوده و به این معنا است که ۸۰ درصد درآمد آنلاین از ۲۰ درصد مردم حاصل می‌شود. پس چگونه می‌توان از طریق دنبال ‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کرد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ فقط کافی است داخل صفحه‌تان اجناسی با قیمت‌های متفاوت را برای فروش بگذارید. کالاهایی که ارزان هستند مورد استقبال افراد کم‌درآمد قرار خواهند گرفت و افرادی که برند شما را دوست دارند نیز کالاهای گران‌تر را خریداری خواهند کرد. هر زمان مشاهده کردید که فروشتان در حال بالا رفتن است و افراد بیشتری جذب شما شده‌اند آن‌گاه می‌توانید در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم، اجناس خود را رشد و توسعه دهید.

 

۶- پلتفرم یا محیط اجرایی خودتان را داشته باشید

هیچ‌ موقع فرمانروایی خود را روی زمین قرضی دیگران بنا نکنید، از ربات‌های افزایش دهنده دنبال‌ کننده استفاده نکنید. وب‌سایت کسب‌و‌کار خودتان را بسازید یا حتی با استفاده از برنامه‌های مختلف، شبکه اجتماعی مخصوص به برند خود را راه‌اندازی کنید. همیشه با این ذهنیت پیش بروید که اگر در عرض یک شب همه شبکه‌های اجتماعی شما از بین بروند بتوانید کسب‌و‌کار خود را دوباره رونق دهید، اگر مشتری‌ها و طرفداران شما حقیقی باشند خودشان به دنبال پیدا کردن شما هستند و می‌توانید دوباره همه چیز را از نو شروع کنید.

برند شما بازتابی از شخصیت شما است، بنابراین آن را بر پایه اطلاعات جعلی بنا نکنید، خودتان باشید تا مردم به‌صورت طبیعی به سمت شما جذب شوند. برای رسیدن به موفقیت و محبوب شدن برندتان می‌توانید نگاهی به کسب‌و‌کارهای پررونق بیندازید تا از آن‌ها الهام بگیرید اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید از آن‌ها تقلید کنید.

 

1*  اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی فالوئرها یا دنبال ‌کننده‌های زیادی دارند و از این طریق تبلیغات انجام می‌دهند



منبع: اینترپرنر

ترجمه اولیه:  بنفشه نیک‌بخت