امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

#کاروان_المپیک_ایران



#کاروان_المپیک_ایران 

واکنش به لباس کاروان المپیک ایران در #المپیک_ریو و مقایسه آن با پاک‌کن‌های پلیکان دهه شصت، آن هم بفاصله چند دقیقه پس از منتشر شدن عکس‌ها،نشانه‌ی چیست! آیا مردم دنبال سوژه کردن و طنازی هستند یا اینکه بیشتر از مدیران #کمیته_ملى_المپیک نگران آسیب دیدن #تصویر_ذهنی هنر ایران و ایرانی ؟ آیا #هویت_بصری تیم های ورزشی ما با لوازم تحریر پلیکان یکی است؟ آیا میلیون‌ها بیننده این رخداد ورزشی نیز برداشت هم‌میهنان را از این هویت بصری خواهند داشت یا بدتر از آن! 

#هویت_بصری (Visual identity) یکی از فاکتورهای اصلی برندیگ است. هویت یا «تصویر» از عناصر بصری یکپارچه و متعددی ساخته می‌شود: نشان تجاری (Logo) (نماد کل هویت و برند)، اوراق اداری، ابزارهای معرفی و بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت و ...)، محصولات و بسته‌بندی آنها، طراحی پوشاک، طراحی تابلوها، پیامها و اقدامها، سایر انواع ارتباطات (صدا، بو، لمس‌کردنی‌ها و …) و اصولاهر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی برند باشد. هویت بصری همان چیزی است با آن پس زمینه‌ای از برند و بطور کلی تصویر ذهنی ایجاد می‌کند. 

نداشتن هویت بصری منسجم و یکپارچه و درنهایت نداشتن #مدیریت_برند، معضل خیلی از سازمان هاو شرکت ها است. اما سازمان‌ها و شرکت های دولتی، بخصوص در حوزه ورزش که تعاملاتی بین المللی دارند و به نوعی سفیر ایران در مجامع بین المللی به حساب می‌آیند، بارها با تصمیم‌های اینچنینی خبرساز می‌شوند و بدون کوچکترین توجهی به انتقادات صورت گرفته، همچنان اشتباهات خود را تکرار می کنند و جالب اینجاست که مدیرانشان فکر می‌کنند دانای کل هستند و از تصمیم‌شان به شدت دفاع می کنند! سوال اینجاست که این آقایان حاضرند چنین لباس هایی را حتی در یک دورهمی فامیلی به تن کنند! که اینچنین با آبروی ایران بازی می‌کند و ککشان هم نمی گزد!!

#branding #visual_identity 

  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی